Τι είναι το AdWords (AdWords = Αγάπη)

  • Τι είναι το Adwords

To Google AdWords ήταν για εμένα έρωτας με την πρώτη ματιά! Όταν γνώρισα αυτή την διαφημιστική πλατφόρμα ξέχασα τα υπόλοιπα κανάλια ψηφιακού marketing και είπα… “αυτό είναι”!

Θέλω να σας πω τόσα για αυτό και σας υπόσχομαι ότι θα προσπαθήσω να είμαι αντικειμενική και να μην παρασυρθώ από την αγάπη μου για την περίφημη αυτή διαφημιστική πλατφόρμα.

Το AdWords, είναι μία πλατφόρμα διαφήμισης, που στην αρχή φαντάζει δύσκολη, απαιτητική και για λίγους… και έτσι παραμένει! Την στιγμή που θα δημιουργήσεις όμως την πρώτη σου καμπάνια και βγει στον “αέρα”, ένα υπέροχο ταξίδι ξεκινάει!

Όλα αυτά, βέβαια, τα λέει ένας άνθρωπος όπως εγώ, ο οποίος βρίσκεται “backstage”… σαν τον σκηνοθέτη και τον παραγωγό. Η μαγεία όμως είναι στο αποτέλεσμα, στην επικοινωνία με την επιχείρηση που διαφημίζεται, όταν σε ενημερώνει ενθουσιασμένος ο επιχειρηματίας πως οι πωλήσεις αυξάνονται και οι επικοινωνίες πληθαίνουν και η διαφήμιση αναμφισβήτητα αποδίδει!

Με ποιους τρόπους μπορώ να διαφημιστώ;

Ας ξετυλίξουμε λοιπόν, αυτόν τον κόσμο της διαφήμισης. Ποιες επιλογές σας δίνει το Google AdWords και ποιες από αυτές μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε στην Ελλάδα;

Οι επιλογές για την προβολή στο Google AdWords.

Οι επιλογές για την προβολή στο Google AdWords.

Δίκτυο αναζήτησης: Διαφημίσεις κειμένου, στην μηχανή αναζήτησης της Google καθώς και σε άλλους ιστότοπους αναζήτησης συνεργαζόμενους με την Google. Ο χρήστης κάνει μία αναζήτηση με συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά και οι διαφημίσεις σας προβάλλονται στα αποτελέσματα.

Δίκτυο προβολής: Διαφημίσεις εικόνας, βίντεο ή κειμένου σε ιστότοπους συνεργαζόμενους με την Google που επισκέπτονται οι χρήστες.

Βίντεο: Διαφημίσεις βίντεο στο Youtube.

Αγορές*: Διαφήμιση που περιλαμβάνει προϊόν και περιγραφή στην μηχανή αναζήτησης της Google καθώς και σε άλλους ιστότοπους αναζήτησης συνεργαζόμενους με την Google (*δεν υποστηρίζεται στην Ελλάδα).

Καθολική καμπάνια εφαρμογών: Διαφήμιση εικόνας, βίντεο, κειμένου ή συνδυασμός αυτών για την προώθηση εφαρμογών (apps) στην μηχανή αναζήτησης της Google καθώς και σε άλλους ιστότοπους αναζήτησης συνεργαζόμενους με την Google, στο Google Play και το YouTube, το δίκτυο εμφάνισης της Google και το AdMob.

Που εμφανίζονται οι διαφημίσεις μου;

Δίκτυο αναζήτησης

Πώς λειτουργεί αυτή η διαφήμιση άραγε; Σε αντίθεση με τον παραδοσιακό τρόπο διαφήμισης, (αυτόν που έμαθα στα φοιτητικά μου χρόνια) η πλατφόρμα του AdWords δίνει την δυνατότητα στην επιχείρησή σας να βρίσκεται εκεί ακριβώς την στιγμή που ένας χρήστης αναζητά αυτό που εσείς προσφέρετε.

Ποιος θα το φανταζόταν!

Οι έρευνες λένε πως το 81% των καταναλωτών πριν πραγματοποιήσουν μία αγορά κάνουν έρευνα στο διαδίκτυο. Έτσι λοιπόν, όταν ο χρήστης πληκτρολογήσει κάτι σχετικό με την δραστηριότητά σας στη μηχανή αναζήτησης, ανάμεσα στα αποτελέσματα θα δει και την δική σας διαφήμιση. Αυτές οι καμπάνιες ονομάζονται “καμπάνιες δικτύου αναζήτησης”. Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να γίνει κατανοητή η διαφορά μεταξύ των διαφημίσεων και των οργανικών αποτελεσμάτων.

Διαφήμιση: Όπως βλέπετε στην παρακάτω εικόνα ο χρήστης έχει κάνει αναζήτηση για ταξίδι στην Πολωνία. Τα δύο πρώτα αποτελέσματα στο μαύρο πλαίσιο αποτελούν αποτελέσματα διαφήμισης Adwords. Έως τέσσερα αποτελέσματα διαφήμισης μπορούν να εμφανιστούν στο πάνω μέρος της σελίδας και έως τέσσερα στο κάτω μέρος της σελίδας των αποτελεσμάτων (SERP). Η κατάταξη των διαφημίσεων εξαρτάται κυρίως από το πόσο αυτές σχετίζονται πραγματικά με την αναζήτηση που έγινε και από τα  χρήματα που διαθέτουμε για την κάθε λέξη κλειδί. Χρεώνεστε μόνο όταν ο χρήστης κάνει κλικ στην διαφήμισή σας και οδηγηθεί στο website σας ή όταν καλέσει από κινητή συσκευή απ΄ευθείας στην επιχείρησή σας.

Οργανικά αποτελέσματα: Τα δύο επόμενα αποτελέσματα στο πράσινο πλαίσιο είναι τα “οργανικά αποτελέσματα”. Πρόκειται για συνδέσμους προς το website σας που σχετίζονται με τους όρους αναζήτησης του χρήστη. Τα οργανικά αποτελέσματα εμφανίζονται κάτω από τα αποτελέσματα διαφημίσεων (όταν υπάρχουν διαφημίσεις για τους όρους που αναζητήθηκαν). Οι επισκέψεις προς το website σας από αυτά τα οργανικά αποτελέσματα δεν σας κοστίζουν.

Έτσι εμφανίζονται οι διαφημίσεις στην κορυφή της σελίδας των αποτελεσμάτων.

Έτσι εμφανίζονται οι διαφημίσεις στην κορυφή της σελίδας των αποτελεσμάτων.

Απευθείας κλήση στην επιχείρησή σας από κινητό τηλέφωνο μέσω της διαφήμισης.

Απευθείας κλήση στην επιχείρησή σας από κινητό τηλέφωνο μέσω της διαφήμισης.

Δίκτυο εμφάνισης

Στο δίκτυο εμφάνισης η εικόνα και το βίντεο κυριαρχούν! Οι διαφημίσεις εδώ εμφανίζονται σε ιστότοπους που συνεργάζονται με την Google και πιστέψτε με, δεν είναι καθόλου λίγοι! Αρκεί να αναφέρω πως προσεγγίζουν πάνω από 90% των χρηστών στο διαδίκτυο σε ολόκληρο τον κόσμο, με το ποσοστό στην Ελλάδα να είναι ακόμη υψηλότερο. Με αυτή την προβολή έχετε την επιλογή να δείξετε την διαφήμισή σας σε χρήστες του διαδικτύου όταν αυτοί επισκέπτονται στους αγαπημένους τους ιστοτόπους, βλέπουν ένα βίντεο στο Υoutube, χρησιμοποιούν ένα app στο κινητό τους ή διαβάζουν τα e-mail τους στον Gmail λογαριασμό τους. Με ποιον τρόπο όμως μπορώ να επιλέξω το που θα εμφανίζεται η διαφήμισή μου; Οι επιλογές είναι πολλές και μπορούν να λειτουργήσουν και συνδυαστικά. Σας αναφέρω ενδεικτικά:

  • Με λέξεις κλειδιά. Επιλέγετε λέξεις κλειδιά που σχετίζονται με την δραστηριότητα σας και το σύστημα αναζητά ιστοτόπους, οι οποίοι στο περιεχόμενό τους περιλαμβάνουν αυτές τις λέξεις.
  • Σε συγκεκριμένους ιστότοπους. Επιλέγετε συγκεκριμένες τοποθεσίες που επιθυμείτε να εμφανιστεί η διαφήμισή σας.
  • Σε συγκεκριμένα είδη κοινού. Επιλέγετε συγκεκριμένα κοινά βάσει δημογραφικών, ενδιαφερόντων, καταναλωτικών συνηθειών κ.α.
  • Με επαναληπτικό marketing. Μπορείτε να εμφανίζετε την διαφήμισή σας, σε κοινό που έχει ήδη επισκεφθεί τον ιστότοπό σας, δηλαδή έχει ενδιαφερθεί για το προϊόν ή την υπηρεσία που προσφέρετε.
  • Σε είδη κοινού “εντός της αγοράς”. Μπορείτε να εμφανίζετε την διαφήμισή σας σε κοινό που ερευνά ή συγκρίνει τον τύπο των προϊόντων που προσφέρετε και εξετάζει ενεργά το ενδεχόμενο να προβεί σε αγορά αυτήν περίοδο.

Σε αυτήν την προβολή έχετε την επιλογή να χρεώνεστε ένα συγκεκριμένο ποσό με κάθε χίλιες εμφανίσεις ή για κάθε ένα κλικ στη διαφήμισή σας ξεχωριστά.

Βίντεο

Το αγαπημένο κανάλι σε όλους μας YouTube, σας δίνει την δυνατότητα να προβάλλετε την διαφήμισή σας και μάλιστα με πολύ χαμηλό κόστος! Αξίζει να αναφέρω πως το YouTube έχει πάνω από ένα δισεκατομμύριο χρήστες -σχεδόν το ένα τρίτο των χρηστών του διαδικτύου- και αυτό για εσάς είναι σίγουρα ευκαιρία!

Με ποιον τρόπο εμφανίζονται οι διαφημίσεις σας εκεί; Σίγουρα θα το έχετε δει… όλοι έχετε πατήσει έστω και μία φορά το “skip ad” πριν παίξει το αγαπημένο σας βίντεο! Αυτός, λοιπόν είναι ένας τρόπος προβολής: το διαφημιστικό σας βίντεο παίζει πριν, κατά την διάρκεια ή μετά από ένα video του YouTube.

Ο άλλος είναι στα αποτελέσματα αναζήτησης του YouTube. Σε αυτήν την περίπτωση οι διαφημίσεις σας προβάλλονται μεταξύ των  αποτελεσμάτων που εμφανίζονται στον χρήστη όταν κάνει μία αναζήτηση στο YouTube.

Σε αυτήν την προβολή χρεώνεστε, για την πρώτη περίπτωση, όταν ο χρήστης δει μέρος ή ολόκληρο το διαφημιστικό σας βίντεο και στην δεύτερη όταν ο χρήστης κάνει κλικ στην διαφήμισή σας ανεξάρτητα από το πόση ώρα την παρακολούθησε.

Καθολική καμπάνια εφαρμογών

Ναι, λοιπόν! Συγχαρητήρια! Έχετε φτιάξει μία καταπληκτική εφαρμογή για κινητά! Πώς όμως θα τη μάθουν οι χρήστες και θα την “κατεβάσουν” στο κινητό τους; Με το Google AdWords έχετε την δυνατότητα να προωθήσετε την εφαρμογή σας στο δίκτυο αναζήτησης της Google, στο Google Play, στο YouTube αλλά και στο δίκτυο εμφάνισης. Η χρέωση εδώ πραγματοποιείται όταν ένας χρήστης “κατεβάσει” την εφαρμογή σας.

Πότε εμφανίζονται οι διαφημίσεις και πώς χρεώνομαι;

Δημοπρασία στις μηχανές αναζήτησης της Google

Όλα ξεκινούν με μία ερώτηση! Όταν ένας χρήστης κάνει μία αναζήτηση στη μηχανή της Google, η Google εξετάζει αν υπάρχουν διαφημιζόμενοι που επιθυμούν να διαφημιστούν σε αυτούς τους όρους αναζήτησης. Αν υπάρχει παραπάνω από ένας, τότε μία δημοπρασία ξεκινά!

Πώς μπορώ να πάρω μέρος σε μία δημοπρασία;

Αυτό που εσείς έχετε να κάνετε είναι να επιλέξετε λέξεις-κλειδιά, οι οποίες θέλετε να ενεργοποιούν τις διαφημίσεις σας, να επιλέξετε το ποσό που θέλετε να δαπανήσετε για κάθε λέξη-κλειδί, να δημιουργήσετε ένα γκρουπ λέξεων-κλειδιά και τέλος, τα αντίστοιχα διαφημιστικά κείμενα.

Όλα τα υπόλοιπα τα αφήνετε στο AdWords! Το σύστημα επιλέγει να συμμετάσχουν στην κάθε δημοπρασία οι πιο συναφείς λέξεις-κλειδιά από τον λογαριασμό σας.

Πώς αποφασίζει η Google ποια διαφήμιση θα εμφανιστεί και που;

Από τη στιγμή που συμμετέχετε σε μία δημοπρασία, η Google εξετάζει δύο βασικούς παράγοντες:

  1. την προσφορά σας, δηλαδή τα χρήματα που είστε διατεθειμένοι να ξοδέψετε και
  2. το δείκτη ποιότητας της διαφήμισής σας.

Ο καλύτερος συνδυασμός αυτών των δύο παίρνει την υψηλότερη θέση.

Από ποιους παράγοντες επηρεάζεται ο δείκτης ποιότητας;

Εδώ θέλω την απόλυτη προσοχή σας… Η λέξη κλειδί που επιλέγετε, το διαφημιστικό κείμενο, το οποίο θα γράψετε για να προβληθεί σε αυτόν που θα κάνει την αναζήτηση και η σελίδα στην οποία καταλήγει ο χρήστης όταν κάνει κλικ σε αυτήν, θα πρέπει να έχουν υψηλή σχετικότητα. Με πιο απλά λόγια, ο δείκτης ποιότητας είναι ένας δείκτης που μας δείχνει πόσο χρήσιμη ήταν η διαφήμισή σας σε αυτόν που αναζήτησε κάτι. Απάντησε η διαφήμιση στην ερώτησή του; Βρήκε αυτό που αναζητούσε στην δική σας ιστοσελίδα; Η Google έχει την τεχνολογία που απαιτείται για να το γνωρίζει αυτό. Εάν το φροντίσετε, εάν το πετύχετε, τότε και μόνο τότε θα έχετε υψηλό δείκτη ποιότητας.

Πώς η Google αποφασίζει τι θα πληρώσω;

Το καταπληκτικό εδώ είναι πως ακόμα κι αν οι ανταγωνιστές σας υποβάλλουν υψηλότερες προσφορές από εσάς (είναι διατεθειμένοι, δηλαδή, να πληρώσουν περισσότερα χρήματα από εσάς), έχετε την ευκαιρία καλύτερης θέσης από αυτούς και μάλιστα με χαμηλότερη τιμή κατά περίπτωση, εάν οι διαφημίσεις σας έχουν καλύτερη ποιότητα.

Η δημοπρασία επαναλαμβάνεται για κάθε μοναδική αναζήτηση στο Google! Συνεπώς κάθε φορά τα αποτελέσματα μπορεί να διαφέρουν, ανάλογα με τον ανταγωνισμό τη συγκεκριμένη στιγμή που γίνεται η αναζήτηση. Αυτό σημαίνει πως η διαφήμισή σας δεν θα εμφανίζεται πάντα ή ακόμα κι αν εμφανίζεται, η θέση μπορεί να διαφέρει.

Δημοπρασία στις διαφημίσεις δικτύου προβολής

Η δημοπρασία που πραγματοποιείται για τις διαφημίσεις του δικτύου προβολής μοιάζει πολύ με αυτή του δικτύου αναζήτησης. Η διαφορά είναι ότι η συνάφεια της διαφήμισης  καθορίζεται με το πού είναι τοποθετημένη η διαφήμιση. Η προσφορά σε αυτήν την περίπτωση, δηλαδή το πόσα χρήματα είστε διατεθειμένοι να δαπανήσετε, καθορίζεται για μία ομάδα διαφημίσεων και όχι για κάθε μία λέξη κλειδί ξεχωριστά.

Διαβάζοντας όλα τα παραπάνω, δεν υπάρχει αμφιβολία, πως με το AdWords η διαφήμιση της επιχείρησής σας, μπορεί να βρίσκεται εκεί που βρίσκεται και ο υποψήφιος πελάτης σας και μάλιστα ακριβώς την στιγμή που είναι έτοιμος ψυχολογικά να δεχθεί το μήνυμά σας! Όταν ψάχνει για το αγαπημένο του εστιατόριο, για το δώρο που θέλει να κάνει στην κόρη του, όταν αναζητά στο YouTube λύση για το έπιπλο που θέλει να κατασκευάσει, όταν πλοηγείται στον αγαπημένο του ιστότοπο για αυτοκίνητα, όταν θέλει να μάθει τον καιρό. Με λίγα λόγια βρίσκεστε στην καθημερινότητά του. Το σημαντικότερο όμως εδώ είναι πως εσείς θα πληρώσετε μόνο όταν ο χρήστης δείξει ενδιαφέρον για εσάς…

Γνωρίζω εκ πείρας και με απόλυτη βεβαιότητα, πως αν ακόμα δεν διαφημίζεστε στο AdWords, θα πρέπει να το αποφασίσετε πολύ γρήγορα. Το μέλλον είναι εδώ. Οι ανταγωνιστές σας διαφημίζονται ήδη. Εσείς θα λείπετε;

By |2017-05-26T20:45:08+00:0025 Μάιος, 2017|AdWords|2 Σχόλια

About the Author:

Η ζωή μου γεμάτη φίλους, χαρά, θάλασσα και στιγμές γεμάτες συναισθήματα. Αγκαλιά και παρέα με αυτά, εμπνέομαι, δημιουργώ, ζω και συμμετέχω με κάθε μου κύτταρο σε όλα όσα αποφασίσω να ασχοληθώ! Ο κόσμος του marketing με κέρδισε από πολύ νωρίς και του digital marketing αρκετά χρόνια αργότερα. Εδώ στην οικογένεια της διάδιma ζω αυτό που πάντα οραματιζόμουν... Ανθρώπους γεμάτους ενέργεια, πάθος και αγάπη για αυτό που κάνουν! Δεν θα άλλαζα ούτε μία ημέρα από αυτό το υπέροχο ταξίδι.

2 Σχόλια

  1. Αποστόλης Αϊβαλής 26 Μαΐου 2017 at 4:57 ΜΜ - Reply

    Άριστη ανάλυση, εύκολη και κατανοητή δομημένη με σωστό τρόπο για το απαραίτητο SEO τοποθετημένη στο σωστό κανάλι (blog) για παροχή χρήσιμου περιεχομένου. Μπράβο Βάσω, μπράβο ΔΙΑΔΙΜΑ για το best practice. Θα χρησιμοποιούμε το άρθρο σας για ενημέρωση πελατών.

    • Βάσω Τσαλίμη 26 Μαΐου 2017 at 5:30 ΜΜ - Reply

      Από μόνο του το γεγονός ότι ένας strategist του επιπέδου σου κάνει ένα τέτοιο σχόλιο, καθιστά αυτόματα δεδομένο ότι κάτι καλό έχει συμβεί εδώ. Μας τιμάς και σε ευχαριστούμε για αυτό.

Leave A Comment